Home / Press releases » Ministrul Justiţiei a participat la şedinţa de bilanţ a Serviciului Stare Civilă print
Ministrul Justiţiei a participat la şedinţa de bilanţ a Serviciului Stare Civilă
16.07.2010    
În cadrul şedinţei de bilanţ a Serviciului Stare Civilă, Ministrul Justiţiei a examinat problemele majore care pun în dificultate funcţionarea acestuia. Ministrul a enumerat printre acestea numărul mare de solicitări pentru obţinerea actelor de stare civilă, lipsa unui sistem informaţional care ar include arhiva actelor de stare civilă şi situaţia complicată pentru emiterea de acte de stare civilă cetăţenilor Republicii Moldova născuţi în regiunile nerecunoscute la nivel internaţional.
 
Alexandru Tănase a îndemnat funcţionarii Serviciului Stare Civilă să reacţioneze adecvat atunci când cetăţenii solicită duplicatele pentru actele de stare civilă. „Deşi Serviciul Stare Civilă are drept scop principal înregistrarea actelor de stare civilă, în ultima perioadă această instituţie s-a transformat într-o maşină de emitere a duplicatelor şi a copiilor. Cu toate acestea, cetăţenii au dreptul să solicite aceste acte. Chiar dacă avem resurse limitate din cauza condiţiilor deficitare din arhiva Serviciului Stare Civilă, iar numărul de personal nu poate fi majorat, trebuie să încercăm să facem faţă şi să reuşim prestarea unor servicii calitative cetăţenilor”, a spus ministrul.
 
Ministrul Justiţiei a menţionat, de asemenea, că în cadrul vizitei sale la Bucureşti, au fost iniţiate consultări cu Ministerul Justiţiei, iar ulterior şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru a stabili mecanisme concrete de ameliorare a aplicării legii cetăţeniei.
 
Alexandru Tănase a cerut şefilor oficiilor de stare civilă ca, atunci când sunt motive obiective care arată greşeala comisă de angajaţii Serviciului Stare Civilă în actele de stare civilă, să reacţioneze prompt şi să aplice sancţiuni, pentru că numărul mare de greşeli produse din cauza factorului uman implică costuri mari pentru cetăţeni.
 
În acest context, s-a menţionat despre necesitatea informatizării totale a actelor de stare civilă, în prezent doar 1/4 din totalul de 20 de milioane de acte de stare civilă pe care le deţine arhiva Serviciului Stare Civilă fiind introduse în baza de date. Alexandru Tănase a vorbit aici despre faptul că Ministerul Justiţiei caută o soluţie pentru a face posibilă completarea totală a bazelor de date ale Serviciului Stare Civilă, care vor conţine toate actele de stare civilă.
 
Alexandru Tănase a discutat în cadrul şedinţei şi despre problema actelor emise de autorităţile nerecunoscute la nivel internaţional, cum este cazul Transnistriei sau a altor regiuni unde locuiesc cetăţenii Republicii Moldova. La acest capitol el a vorbit despre elaborarea unui proiect de lege sau proiect o hotărâre de guvern de către Guvern în care va fi stabilită clar procedura de emitere a actelor de stare civilă cetăţenilor Republicii Moldova născuţi în aceste regiuni.
 
La finalul şedinţei ministrul a solicitat şefilor oficiilor Serviciului Stare Civilă să gestioneze corect resursele oficiilor, pentru a nu crea blocaje în activitatea acestora, în special în timpul verii, când o mare parte din cetăţenii care muncesc în afara ţării vin acasă pentru a-şi perfecta actele.
 
Share in:   google Delicious Digg Yahoo Facebook Twitter Netvibes linkedin
 
The development of this web-page was made with the financial support of the JOINT PROGRAMME BETWEEN THE COUNCIL OF EUROPE AND THE EUROPEAN UNION "DEMOCRACY SUPPORT PROGRAMME IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA"
gototop
Sitemap
Contact
Phone.: (+373 22) 23 33 40
Fax: (+373 22) 23 47 97
Total visits: 8353349     Soluție
 
Services
Close