Prima / Comunicate de presă » Portalul instanțelor de judecată va fi modificat după consultări în format extins imprimare
Portalul instanțelor de judecată va fi modificat după consultări în format extins
10.02.2017    

10 februarie 2017, Chișinău - Ministrul Justiției, Vladimir Cebotari, a avut o ședință consultativă cu membrii Consiliului Superior al Magistraturii, colaboratorii Centrului Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal și colegii de la Agenția de Administrare a Instanțelor Judecătorești. În cadrul discuțiilor au fost analizate mai multe aspecte ale cadrului juridic național, internațional dar și a practicii statelor membre a Uniunii Europene, de publicare pe paginile web a instanțelor de judecată și a hotărârilor judecătorești publicate online, a datelor cu caracter personal și au agreat un punct de vedere comun și necesitatea revizuirii regulamentului CSM. Acesta va fi adaptat la realitățile societății moderne, ținând cont de aspectele juridice și tehnice de către un Grup de lucru care creat.

Astfel, deciziile sistemului judiciar trebuie să fie disponibile pe internet în mod gratuit și într-o formă accesibilă, care vor trebui să țină seama de protecția datelor cu caracter personal, fiind găsit echilibrul dintre valorile apărării demnității omului, intimității şi reputației şi prezumției de nevinovăție pe de o parte, şi libertatea de informare al publicului pe de altă parte, al cărei garant efectiv este presa. Pe de altă parte, cerințele dreptului protejării demnităţii umane, dreptului la viaţă privată, reputaţiei altora şi prezumţiei de nevinovăţie, cu scopul final de a găsi moduri de a echilibra drepturile şi libertăţile aflate în conflict, trebuie să prevaleze.

Ministrul Justiției a atenționat participanții la discuții, despre necesitate de respectare inclusive a prevederilor art. 562alin. (2), care stabilește obligativitatea  plasării pe pagina web a instanței de judecată a listei cauzelor fixate pentru examinare, numărul dosarului, numele judecătorului (judecătorilor) care examinează cauza, data, ora şi locul desfăşurării şedinţei, numele sau denumirea părţilor, obiectul cauzei, precum şi alte date referitoare la publicitatea şedinţei de judecată.

În același timp, avocații, executorii judecătorești, înregistrați în calitate de operator al datelor cu caracter personal, care acționează în conformitate cu prevederile Legii nr. 133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal și înregistrați în modul ,,cabinet virtual,, al Programului Integrat de Gestionare, vor dispune de funcționalități extinse de căutare, inclusiv, bazate pe o listă mai largă de criterii, în scopul exercitării profesiei de avocat.

Totodată, participanții au convenit în privința continuării discuțiilor în cadrul Grupului de lucru creat, cu antrenarea persoanelor interesate și a publicului larg, pe platforma Consiliului Superior al Magistraturii, pentru a găsi soluții legislative și tehnice la toate provocările constatate.  

 

 

 
Plasează în:   google Delicious Digg Yahoo Facebook Twitter Netvibes linkedin
 

   

   

Elaborarea acestei pagini web a avut loc cu susţinerea financiară a PROGRAMULUI COMUN AL UNIUNII EUROPENE ŞI AL CONSILIULUI EUROPEI "SUSŢINEREA DEMOCRAŢIEI ÎN REPUBLICA MOLDOVA"
sus
Harta
Contact
Tel.: (+373 22) 23 33 40
Fax: (+373 22) 23 47 97
Vizitatori total: 7869871     Soluție
 
Servicii
Close