Prima / Noutăţi / Comunicate de presă » Ce spun utilizatorii PIGD-ului și SRS „Femida” imprimare
Ce spun utilizatorii PIGD-ului și SRS „Femida”
02.02.2018    

2 februarie 2018, ChișinăuAgenția de Administrare a Instanțelor Judecătorești (AAIJ), subordonată Ministerului Justiției, a cercetat gradul de satisfacţie al utilizatorilor Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) şi SRS „Femida”. Concluziile au fost publicate într-un raport ce reflectă opinia personalului instanțelor naționale și curților de apel.

Cercetarea a fost efectuată pentru evaluarea sistemului informaţional al instanţelor și identificarea deficienţelor de funcţionalitate. Astfel, sondajul a fost efectuat pe un eșantion de 355 respondenți din 15 instanțe judecătorești - 2 curţi de apel şi 13 judecătorii. Eșantionul inițial preconizat viza toate cele 19 instanțe judecătorești, însă s-au expus doar 15. Funcţiile respondenţilor nu au fost specificate, chestionarele fiind anonime.

Apreciind funcţionalitatea produselor soft şi reţelelor digitale instalate în instanţe 71% din respondenți au calificat cu „bine” şi „foarte bine”, deși în opinia a 11 respondenți nivelul este „foarte rău”. Aceștia au explicat că întâmpină dificultăți tehnice iar produsele funcționează lent.

Rezultatele sondajului reflectă că peste jumătate din respondenți consideră accesibilă procedura eliminării erorilor din PIGD. Totuși, 135 respondenţi sunt mai puţin mulţumiţi de procedura soluţionării demersurilor de corectare a erorilor. Au fost menționate deficiențe privind durate lungi de timp și necesitatea intervenției inginerilor. În 2017, de la instanțele judecătorești au fost recepționate 950 demersuri de corectare a erorilor. Din acestea, pentru 857 demersuri a fost aprobată efectuarea modificărilor solicitate sau aplicarea unei alte soluții tehnice corecte, 5 demersuri au fost recepționate cu titlu de informare, iar 88 au fost respinse, conform raportului AAIJ.

În mediu, respondenții au apreciat ca satisfăcătoare calitatea şi operativitatea lucrărilor de profilaxie, cea a serviciilor de ajustare și modificare a produselor soft instalate în corespundere cu necesitățile instanțelor. Rezultatele sondajului arată că, per ansamblu, utilizatorii PIGD și SRS Femida sunt mulțumiți de calitatea serviciilor prestate.

Cel mai mare nivel de implicare a fost al angajaților Judecătoriei Anenii-Noi, unde 94% din numărul lor total au completat chestionarele propuse. Un nivel înalt de participare au demonstrat şi Curtea de Apel Cahul, Judecătoria Criuleni, Judecătoria Bălţi, Judecătoria Cahul.

În prezent, AAIJ continuă să întreprindă măsuri pentru remedierea erorilor tehnice apărute în PIGD ce apar repetitiv și necesită intervenții la nivel de dezvoltare. În acest an, cu suportul Programului pentru Justiţie Transparentă, va fi contractată o companie IT ce urmează să înlăture erorile tehnice raportate de instanțe.

Amintim că, PIGD este sistemul ce repartizează aleatoriu dosarele în instanţe, iar SRS „Femida” efectuează înregistrarea audio digitală a şedinţelor de judecată. Sondajul integral poate fi consultat AICI.

 

Pentru mai multe informații, contactați

Serviciul Informare și Comunicare cu Mass-Media al Ministerului Justiției

tel: (+373 22) 20 14 40, 20 14 86 / e-mail: presa@justice.gov.md

 
Plasează în:   google Delicious Digg Yahoo Facebook Twitter Netvibes linkedin
 

   

 Portal Servicii

Linia fierbinte anticorupție: (+373 22) 20-14-20    

 

Elaborarea acestei pagini web a avut loc cu susţinerea financiară a PROGRAMULUI COMUN AL UNIUNII EUROPENE ŞI AL CONSILIULUI EUROPEI "SUSŢINEREA DEMOCRAŢIEI ÎN REPUBLICA MOLDOVA"
sus
Harta
Contact
Tel: (+373 22) 23-33-40
Fax: (+373 22) 23-47-97
Vizitatori total: 4404452     Soluție
 
Servicii
Close