![]() |
![]() |
![]()
![]() Regulamentul de Procedură al Comitetului de Coordonare
responsabil pentru monitorizarea implementării Acordului de finanţare dintre Guvernul Republicii Moldova şi Uniunea Europeană privind
Programul de suport al reformei justiţiei, semnat la Bruxelles la 14 iunie 2013
Preambul Obiectivul global al Strategiei de reformă a sectorului justiției 2011-2016 (SRSJ) este de a crea un sector al justiției accesibil, eficient, independent și transparent, cu o înaltă responsabilitate publică și în conformitate cu standardele europene, pentru a asigura supremația legii și protecția drepturilor omului. Monitorizarea continuă tehnică și financiară a implementării Strategiei de reformă a sectorului justiției ține de responsabilitatea Ministerului Justiției, în cooperare cu instituțiile interesate din sectorul justiției, coordonate sub auspiciul Consiliului Naţional pentru Reforma Organelor de Ocrotire a Normelor de Drept. Elaborarea unui mecanism eficient de monitorizare și raportare privind modul de implementare a condiționalităților prevăzute de Matricea de Politici anexă a Acordului de Suport Bugetar este o condiție pentru realizarea comunicării și responsabilizării instituționale - o condiție pentru eliberarea tranșelor prevăzute de Acordul de Suport Bugetar. Regulamentul de procedură al Comitetului de Coordonare transpune prevederile Acordului de Suport Bugetar (punct. 2.3.2. al Anexei II al Acordului de Suport Bugetar N ENPI/2012/023-420) aprobat prin Hotărîrea de Guvern nr. 669 din 02.09.2013. Capitolul I. 1.Regulamentul cu privire la funcţionarea Comitetului de Coordonare responsabil pentru monitorizarea implementării Acordului de finanţare dintre Guvernul Republicii Moldova şi Uniunea Europeană privind Programul de suport al reformei justiţiei, semnat la Bruxelles la 14 iunie 2013 (în continuare - Regulament) stabileşte procedura de formare şi de organizare a activităţii Comitetului de Coordonare, responsabilitățile, mecanismul și procedurile decizionale, modul de documentare a întrunirilor Comitetului. 2. Comitetul de Coordonare este constituit pentru asigurarea supravegherii implementării Acordului de Suport Bugetar și monitorizarea modului de realizare a condiționalităților prevăzute de Matricea de Politici (anexă a Acordului). Capitolul II. 3. Comitetul de Coordonare este compus din membrii delegaţi din instituţiile implicate direct în implementarea Matricei de Politici, precum şi reprezentanţi ai Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova și ai societății civile conform ordinului de creare semnat de către Ministrul Justiției. 4. Componenţa nominală a Comitetului de Coordonare poate fi modificată în funcție de schimbările instituţionale și la solicitarea instituției. 5. În cadrul şedinţelor Comitetului de Coordonare au loc raportări, discuţii şi dezbateri, la care participă toate persoanele prezente la şedinţă. În procesul adoptării deciziilor şi recomandărilor drept de vot au doar membrii, care pot fi înlocuiţi de membri-supleanţi prin delegarea acestora de către instituţia reprezentată. 8. Comitetul de Coordonare se întrunește de cel puțin două ori pe an. Ședințele comitetului de Coordonare sunt prezidate de către reprezentantul Ministerului Justiției, instituție responsabilă pentru coordonarea întrunirilor Comitetului de coordonare și ținerea secretariatului acestuia prin intermediul Secretariatul grupurilor de lucru pentru coordonare și monitorizarea implementării Strategiei de reformă a sectorului justiției 2011-2016 și a Planului de acțiuni. 9. Comitetul de Coordonare poate decide să invite în calitate de observatori sau experţi membri ai altor ministere sau instituţii relevante pentru reformele implementate, reprezentanţi ai societăţii civile din Republica Moldova, experţi din cadrul organizaţiilor internaţionale sau altor părţi interesate relevante. 10. Secretariatul grupurilor de lucru pentru coordonare și monitorizarea implementării Strategiei de reformă a sectorului justiției 2011-2016 și a Planului de acțiuni va fi responsabil de organizarea și convocarea reuniunilor Comitetului de Coordonare. Membrii vor fi notificați în scris, cu proiectul ordinii de zi și, cu procesul-verbal al ședinței anterioare care va conține deciziile Comitetului de Coordonare. Capitolul III 11. Comitetul de Coordonare va supraveghea şi monitoriza implementarea prevederilor Acordului de Suport Bugetar, va identifica posibilele constrângeri în raport cu respectarea condițiilor de eliberare a tranșelor și va rezolva aceste constrângeri în timp util. 12. Comitetul de coordonare va examina și aproba raportul anual privind progresele realizate privind implementarea Acordului de Suport Bugetar. 14. Comitetul de Coordonare asigură faptul că, Guvernul Republicii Moldova îşi îndeplineşte angajamentul său de a : 15. Comitetul de Coordonare va asigura că, Guvernul Republicii Moldova, la solicitare pune la dispoziția Uniunii Europene (inclusiv Delegației UE, echipelor proiectelor de asistență tehnică pentru reforma sectorului justiției în cadrul ENPI AAP2011, membrilor misiunilor de evaluare pe termen scurt), următoarele documente referitoare la implementarea Acordului de Suport Bugetar: Capitolul IV 16. În activitatea sa Comitetul de Coordonare se conduce de principiul transparenţei şi publicităţii. 17. Prin intermediul secretariatului Comitetul de Coordonare şi a preşedintelui său, se vor întreprinde măsuri de asigurare a transparenţei, precum sunt: publicarea pe pagina web şi diseminarea proceselor-verbale ale şedinţelor şi rapoartelor de activitate către toate persoanele
|
![]() |
Linia fierbinte anticorupție: (+373 22) 20 14 20 |